Avon Mega Effects Mascara Review

I’m getting OLD. There’s just no other way of saying it because it’s the truth. So when I say I’ve seen just about everything when it comes to the world of beauty(well, at least for the past 32 years), I have.

Until now. (Warning, this post might be a tad picture heavy!)

 photo IMG_9850.jpg

Avon Mega Effects Mascara

Does THAT look like a mascara to you? But it IS my friends. OH, IT IS.

Say hello to my new little friend, Avon Mega Effects Mascara($12 CDN).

Now, there’s a BUNCH of innovations with this baby that I don’t even know WHAT to start talking about first! Let’s start with the adjustable handle:

 photo AVONMEGAMASCARABENDPicMonkeyCollage.jpg

The “Wonderbrush” on the Avon Megga Effects Mascara is adjustable and bends so you can get just the right angle to reach each and every last eyelash you have.

The bristles. THE BRISTLES. They are FREAKY.

 photo AVONMEGAEFFECTSMASCARA2PicMonkeyCollage.jpg

Here’s a closer look so you can really see the freakness in all it’s glory:

 photo IMG_9875.jpg

The Avon Mega Effects Mascara looks like a weapon of lash destruction, but actually is designed with bigger bristles than normal to provide more surface area to capture every last lash and give you voluminous lashes. The Wonderbrush bristles comb through every lash, at every angle you can maneuver to give you loads of length and clump-free lashes.

 photo AVONMEGAEFFECTSMASCARAPicMonkeyCollage.jpg

See? EVERY WHICH WAY you can’t LOSE with this brush! I do like how it deposits colour right at the roots of my lashes and makes it look like I have eyeliner on. NEAT.

 photo AVONMEGAEFFECTSMASCARAIMG_9881.jpg

Avon Mega Effects Mascara is a wetter formula, so it’s quite easily buildable which I like. It’s sweat-proof, really black, and smudge-proof, and apparently flake proof (although I experienced some flaking, on my lower lashes as the day went on). Any clumps are easily combed through with the Wonderbrush and, boy can you ever get every last lash, get them at every angle-it’s kind of incredible actually. There’s a bit of a learning curve for sure when you first use it, and getting it out of the container is a little strange as you need to wiggle the wand back and forth a couple of times. It’s a tad disconcerting, and makes me think it’ll break the wand, but it doesn’t! You also have to really remember to push down and hear the little click to make sure it’s shut tight when you re-insert the Wonderbrush. Also, it might take a few tries to get the angles right so you don’t end up with mascara all over your eye, eyebrows, nose…you get the idea.

 photo Screenshot2013-06-25at63756PM.jpg

 Gimmick? Maybe. But it sure does work. And it works WELL. Is it any better than other mascaras I’ve tried? Not really. It’s something to experience though! Here’s the ingredients on the back of the box:

 photo IMG_9899.jpg

The Avon Mega Effects Mascara will be available to order in August from your local Avon Rep by calling 1-800-265-AVON, or by ordering online at www.avon.ca. Although, I’m betting you’ll be able to get this one sooner as Avon sometimes releases things earlier! Look out for it!

Whaddaya think?  Will you give this a try? Do you think it’ll start a mascara revolution and we’ll see all kinds of weird and wacky brushes? I’m kind of hoping yes! THERE COULD BE FUN TIMES AHEAD.

*product sent by PR for review, thoughts and lashes of destruction are my own thank you very much :)

  • http://thesmalllittlethingsinlife.blogspot.com/ Annick

    LOL @ Weapon of Lash Destruction – that got a laugh out of me! You’re so funny Tracy!

    This actually looks like it works really well! I can never get my regular mascara to do that “eyeliner” effect which I love (because it makes you skip the eyeliner step and save time!). Great review! Hope more companies come out with this wand! :)

    • TracyBeautyReflections

      :) Thanks Annick! It’s kind of neat, hey? Let me know if you try it out and what you think!

  • http://mostlysunnyblog.com/ Sunny @Mostly Sunny

    OMG what IS this? It looks like some kind of torture device LOL

    Just kidding. I really appreciate seeing your demo photos, because I can’t imagine how one would use it! Love the effect on you as well! I kinda wonder if it’ll work on my non-existent lashes, or if I’ll just end up with mascara halfway down my cheeks!

    • TracyBeautyReflections

      :) It’s kind of cool, hey?
      Yeah, the only way to find out is to try it!

  • http://eyeheartit.blogspot.com Larie

    Thanks for the ingredients :D

    Holy cow it still looks scary! LOL. But the effect is really nice! Very clean.

    • TracyBeautyReflections

      :) I’m trying to remember now haha!
      You should have seen me and Marky when we were opening the package-we were making these ooooh , oh noises-like we were cavemen that just discovered fire HAHAHAHA

  • http://funsizebeauty.blogspot.ca/ steph lau

    MINDBLOWN… looks amazing!

    • TracyBeautyReflections

      Thanks!

  • http://10amBeauty.com/ Alison M

    This is a bit terrifying to look at! As a whole, I find mascaras a bit gimmicky over the last few years. (Remember the battery-operated one with the vibrating wand?!) I would think this brush could be attached to a standard wand instead and get the same results. But the formula and brush/bristles definitely do a great job!

    • TracyBeautyReflections

      I guess you are right! I forgot about those vibrating wands LOL.

  • Jade

    I wasn’t sure about this when I first saw it but your lashes look great! I’m glad you included so many photos because I couldn’t quite figure out how it worked in the picture Avon showed. And ‘weapon of lash destruction’, haha this is why I love your blog :)

    • TracyBeautyReflections

      :) Thanks Jade! I’m glad you like!

  • TracyBeautyReflections

    Hahaha, I know , right? I always think “now I’ve seen everything” but then something like this comes out!

  • callitbeauty

    WHOA! That is definitely a unique mascara! I’m a little afraid I would poke myself in the eye with it, but it intrigues me enough to try. It makes your lashes look incredible, too!

    • TracyBeautyReflections

      It’s kind of neat, hey? It’s hard to not want to try it when you’re a beauty junkie I think!

  • http://www.glittergeek.ca/ Arianne

    OMG you gotta get another one to show your future grand kids. Or maybe this’ll be the mascara of the future? LOL.

    • TracyBeautyReflections

      HAHAHAHA my makeup hall of fame HAHAHA! I should get one to tuck away for sure!

  • http://www.canadianangelxo.com/ Tasha

    Very interesting indeed! LOL! I am intrigued! $12? I might have to try this baby out. I thought it would be a lot more, cause it’s so crazy looking! Hahaha

    • TracyBeautyReflections

      I know! I thought it would be more too, but it’s a decent price!

  • Lily

    My reaction went from WTF is this to Whoa to WOW to Holy cow!!! Interesting! And you’re right. This will probably be a start of a crazy mascara revolution.

    • TracyBeautyReflections

      HAHAHA I love it. :)

  • TracyBeautyReflections

    Not very long Telle! I was kind of surprised at how fast it went. It’s kind of neat for sure-something to experience!

  • TracyBeautyReflections

    Thanks Becca! HAHAHA you crack me up-I never actually thought of that but I can just picture it now!

  • TracyBeautyReflections

    LOL thanks Margo haha! I appreciate that!
    I hope you do try it out and let me know what you think-it’s really something to experience for sure!

  • http://beautyreductionista.blogspot.ca/ Liz

    Hahahahaha – oh man, what will they come out with next??

    I’m pretty sure this will totally overwhelm my small eyes. I’m kind of curious to see if using it vertically will work though. Hmmm.

    • TracyBeautyReflections

      It works really well vertically actually! Less messy!

  • http://makeupmorsels.wordpress.com Makeup Morsels

    Slightly frightened but very intrigued hahaha. Awesome to see that it works and isn’t just a torture device! Your lashes look great.

    • TracyBeautyReflections

      LOl I know you should have seen me and Marky open it up-I swear we were acting like cavemen that just discovered fire HAHAHAAHA

  • Toya

    This is a bit CRAZYTOWN for my liking, but….sort of enticing at the same time!?? It’s so nuts! But sure does make your lashes look good (as alwayssssssssss)!

    • TracyBeautyReflections

      AHAHAHA crazytown HAHAHA I love it!

  • http://maquillageobscura.blogspot.com/ Olivia

    OMG! This had me highly intrigued because of the packaging which I usually ignore it comes to cosmetics. I might just have to try this one!

    • TracyBeautyReflections

      Yay Olivia! It’s kind of neat/freaky hey? Let me know how it goes!

  • http://www.glambunctious.com/ Kristen / Glambunctious

    This is WILD! I love your reviews! These 2 points just cracked me right up!:
    “weapon of lash destruction” & “The bristles. THE BRISTLES. They are FREAKY.” I love you, man!

    • TracyBeautyReflections

      Hahahaha thanks babe. I love how you “get” me hahaha!

  • taf

    Oh wow, this freaks me out… but I might need to get it?! It looks rather mace-like (the weapon, not the spray).

    • TracyBeautyReflections

      Hahaha I agree hahaha! I say it’s an experience for sure!

  • Pingback: Beauty Blog Link Love 06/07/2013 - Beauty Reflections

  • Pingback: Tropical Taboos, Flamed Out, and More! | Phyrra | Beauty for the Bold

  • Pingback: Beauty Blog Link Love 7/6/13

  • Pingback: Madame B FataleBeauty Blog Link Love -Sunday 7th July

  • Pingback: Beauty Blog Link Love 7.6.13 | Makeup Morsels

  • Pingback: Beauty Blog Link Love | Krasey Beauty

  • Gouldylox

    I really like your lashes with this! So pretty!

    • TracyBeautyReflections

      Thank you!

  • Pingback: Beauty Blog Link Love

  • Pingback: Beauty Blog Link Love 07/08

  • Pingback: It's In The Bag » Blog Archive » The Wonder Brush – Avon Mega Effects Mascara

  • TracyBeautyReflections

    Yay! I hope it works for you!

  • Lesley

    It looks like a vacuum cleaner with the extra adjustable heads!

    • TracyBeautyReflections

      AHAHAHAHAHA it does!

  • Pingback: Avon Mega Effects Mascara | Reviews by Cole

  • Pingback: Beauty Reviews Mascara | Toe Beauty

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.
%d bloggers like this: