Gender Roles Be Damned! I Am An Old Spice Girl and Proud of It!

If you follow me on Instagram (and if you don’t, please do!) you may have seen my pics about Old Spice Body Washes and how hilarious they are. That day, I was with my hubby and we decided to get a few, since they were on sale for $3.49 CDN.

But you know what? I LIKE THESE. A LOT.

 photo IMG_1116.jpg

These are the three we picked up, and I plan on getting more because these Old Spice Body Washes actually work BETTER than most of the ‘girly’ body washes I have in my shower right now(which are going in the GARBAGE because I can’t use them now that I know better). One day I decided to use my Olay Rain Forest Flower Body Wash, and you know what? My skin felt dry and tight and parched. Can’t stand it! Old Spice rules!

First up, is my personal fave, Wolfthorn. The picture on the front is ridiculously funny:

 photo IMG_1126.jpg

I AM a nocturnal creature. It’s one of the reasons I have trouble sleeping. I’m just made to stay up until at least 4 am. It’s my way. I LOATHE MORNINGS. I am Wolfthorn. Nothing enrages me more than being woken up before 8 AM FOR NO GOOD REASON. Like the Fedex guy-if you can just leave the package at my door without a signature, then WHY oh WHY do you ring the freakin’ doorbell to do that?????  And then run away like a coward?? Because you know the bright sunlight is blinding the Wolfthorn and preventing me from catching your sorry ass, otherwise you’d be Wolfthorn TOAST buddy. GRRRRrrrrrrr… But I digress-not only does Old Spice Wolfthorn Body Wash smell good and fresh and clean, but it works really well too. My skin feels good after a shower-clean, yet not stripped of moisture. And more importantly, the back of the bottle cracks me up:

 photo IMG_1121.jpg
PRESIDENTLORD??? TALKING OWLS?? WHO WRITES THIS STUFF because I think they’re related to me!!!! And the pics? See #3? I DIE LAUGHING EVERY SHOWER.

The back of the Old Spice Dry Skin Defense is just as funny, and this one is even more moisturizing if you can believe it:

 photo IMG_1119.jpg

But this one! I’ve saved the best one for last, called Belize:

 photo IMG_1124.jpg

Who doesn’t want to smell like fresh air, guitar solos and Triumph? GIRLS DO TOO! Why should only guys get to smell like that?! Again, the back of the bottle is worth the $3.49 CDN price of admission:

 photo IMG_1123-1.jpg

THE RHYMING. I laugh every single shower I swear! Seriously, where do you apply to get a job to write for Old Spice because I was born to do this job. I feel it in my nicely moisturized and soft skin!! Anyone out there know?? and if so, put in a good word for me, K?

So yeah, I am officially an Old Spice Girl. And besides, why are shower gels gender directed anyways??? I am done with body washes aimed at us girls! I used to play with Lego! I played with dinosaurs! They were more fun than Barbies(which btw I only had one of because they were dang expensive for immigrant parents to buy!). I’ve said it before, but who wants to smell like a tropical fruit salad after taking a shower anyways? Not that there’s anything wrong with that of course(ahhh, Seinfeld sometimes I miss you) and if that’s your goal then by all means DO IT BABY. Do it and be mango/passion fruit proud. But personally, I want to smell fresh and clean, and Old Spice delivers that! Plus, the shower gels are not drying at all! My skin has never felt this good after a shower I swear. And the price when on sale? You get a lot more shower bang for your buck compared to ones aimed at us girls!

Have you tried your hubby’s shower gels? I’m starting to wonder if all of the Guys Grooming products are just as good and am thinking about trying their deodorants/antiperspirants now! HELLO GIRLS SWEAT TOO and are PROUD OF IT.

  • http://mostlysunnyblog.com/ Sunny @Mostly Sunny

    Haha the packaging makes me laugh! We have actually never bought any “for men” shower gels! Dr. D refuses to use any “fancy stuff” (this is a broad generalization from a L’Occitane shower oil to a Kiehl’s shower gel), so he’s been sticking to Le Petit Marseillais. For the moment he smells like nectarines and peaches when he gets out of the shower LOL

    • TracyBeautyReflections

      Hahaha see-guys like to smell like a fruit bowl too! But Old Spice doesn’t make any fruity ones! I am finding it very curious as to why certain scents are directed at that gender. Scents appeal to us no matter what our sex is!

  • Sarah P

    I regularly “borrow” my partner’s Original Source Tea Tree shampoo and conditioner…and then mourn because they have discontinued it. I’m going to look at Old Spice deodorant now. I like wordplay on my grooming products.

    • TracyBeautyReflections

      Me too haha! It’s entertainment that is priceless!

  • http://eyeheartit.blogspot.com Larie

    LOL Tracy. I love the packaging! I want to know who comes up with this stuff, too. Also, it’s even funnier to me that the snark is in French, too…I’m not sure why, but snark in French is HILARIOUS. I am starting to come to the same conclusion – why the hell is shower gel gender-directed?

    • http://eyeheartit.blogspot.com Larie

      Also your rant about the Fedex guy made me giggle. I thought you should know.

      • TracyBeautyReflections

        :) Makes me SO MAD that guy….one day I’ll get him…

    • TracyBeautyReflections

      I know! Right? Why are there different shower gels? Who cares!

  • Icaria

    Oh those are to funny! Love that they switched the dumb owl for an old monkey in the french version! Fresh Air, Guitar Solos and Triumph??? Belize??? Too much! :D

    • TracyBeautyReflections

      :) Right? Hilarious!

  • Sophie

    I bought some of their deodorant because it was a better value (2x the amount for the same price as Lady Speedstick. Um, yes please) and I don’t think I’ll go back to “womanly” deodorant. Smells nice and clean and doesn’t leave white streaks on my dark clothes. Sadly, there was no snark one the one I bought. I’ll have to look out for that next time!

    • TracyBeautyReflections

      Hahaha that’s great! That’s it-I’m totally buying their deodorant next too!

  • http://onestarrynight.com Sarah @ OneStarryNight

    I am laughing so hard because those bottles are AWESOME! Women body washes are never that funny!

    • TracyBeautyReflections

      I know! And why not? It’s so much more fun!

  • http://olgiepolgie.blogspot.com/ Olgie

    OMG, these are so funny! We don’t get this range here so I had no idea they were so hilarious. My boyfriend’s White Musk Sport shower gel from The Body Shop is amazing, so I used it a lot when we were overseas. I don’t know if we can even get a replacement when we run out. Yes, ‘we’. Haha.

    • TracyBeautyReflections

      OOoooh! White musk sounds right up my alley too! I love that you guys share it! That’s amazing!

  • http://MyLuciteDreams.com/ MyLuciteDreams

    Say whaa!? I couldn’t have imagined. Then again I used to wear men’s deodorant bc I loved the way they smelled, but they actually don’t work as good as the ladies, for me anyways. The men were never a big fan of the smell on me though :-/ I love the packaging! I’m totally that person standing in the shower reading labels for something to do, haha. Thanks for sharing :-)))

    • TracyBeautyReflections

      Hahahaha that’s hilarious Taylor! Didn’t work well for you though, hey? Hmmmm…I still think I’ll try as I’m curious!

  • http://collegemakeupbudget.blogspot.com/ Beauty on a College Budget

    This whole thing cracked me up! I do love the smell of old spice on my guy, I’m not sure I would use it personally because I love my Olay ultra moisture wash, and have been using it for as long as I’m alive – true story, my mom started me young. But maybe I’ll give my boyfriend’s old spice wash a spin one of these days.

    • TracyBeautyReflections

      :) Glad you giggled! It’s great stuff I tell you! And it’s not all that masculine smelling to be honest-just fresh and clean! Let me know if you give it a try!

  • http://beautyreductionista.blogspot.ca/ Liz

    Lol Tracy – Old Spice should hire you, yes. :D

    Sometimes I consider using facial products geared for men because all that mumbo jumbo about oil and sweat calls to me, especially in the summer. I’ll have to give these a sniff because lately I’m sick to death of the generic flowery-vanilla-y shower gels in the women’s aisle.

    • TracyBeautyReflections

      Right? They should make Old Spice stuff for girls already since the whole gender direction will never stop I think. I could easily write for the girls haha! Ahh, I can dream, right!

  • http://www.glambunctious.com/ Kristen / Glambunctious

    This post was EPIC! I love you, man!! The whole paragraph about being Wolfthorn made my day! I too am Wolfthorn! I wish work actually started at 10:30 AM b/c that would really work better for me. I am a night owl! I might have to give these a go b/c I LOVE the smell of soapy cleanness! I also find most body washes don’t actually leave a smell, even when they promise “ultimate mango MADNESS”! You get out of the shower and…nothing. You’re awesome. From one girl who played with legos and hot wheels to another. :)

    • TracyBeautyReflections

      :) Hahaha I love you too! We would have been BFFs when we were little! Heck, we’d be bffs NOW hahaha!! Yeah, I agree with you-most of them don’t stick around on the skin long enough anyways, and WHY not use something that makes you laugh I say!

      • http://www.glambunctious.com/ Kristen / Glambunctious

        OMG, had we lived in the same town when we were growing up, we would have torn it up with fun-ness! Same goes for now! Sephora would probably go out of business if we lived in the same city! I am DEF picking one of these up the next time I’m at the drugstore. I shared a link to this post with my man b/c it was just TOO damn funny and awesome! :)

      • TracyBeautyReflections

        Hahaha I hope he enjoyed it. Is he Wolfthorn like us? And yes to everything hahaha!

      • http://www.glambunctious.com/ Kristen / Glambunctious

        YES! He is Wolfthorn through and through! He is so much more suited to going to bed at 2 AM than 10 PM!

      • TracyBeautyReflections

        :) My hubby is one too. SO much easier when you’re both Wolfthorns!

  • http://mousewings.dreamwidth.org/ Iris

    After reading your post, I’ll be trying Old Spice’s Hawkridge. I love birds and was drawn to the packaging when I saw it. My mother said I should purchase it after I used up more of my personal care products, despite my saying it’s for guys. Yesterday, I did pick up a bottle to sniff it and really liked it. I’m glad I read your post. It’s inspired me to try something different. :)

    • TracyBeautyReflections

      I just sniffed Hawkridge-totally getting that one on sale next time too!
      It’s just body wash, so really why can’t we use it too? I’m glad you’re gonna try it! I think you will love it!

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.
%d bloggers like this: